<< Click to Display Table of Contents >> Muhasebe Kaydı Hata İşlemleri |
Sistem, farklı servislerin birbiriyle iletişim kurması üzerine kuruludur. Bir serviste başlatılan işlem bir başka serviste tamamlanabilmektedir. Servisler arası muhasebe kaydı oluşturma iletişiminde bir sorun olduğunda ilgili soruna yönelik hata kaydı oluşmaktadır. İlgili hata kayıtlarına yönelik işlem yapmak için Muhasebe Kaydı Hata İşlemleri seçilir ve Muhasebe Kaydı Hata Sorgula Ekranı görüntülenir.
Muhasebe Kaydı Hata Sorgula Ekranı
Muhasebe Kaydı Hata Sorgula Ekranı'nda yer alan sorgulama alanları kullanılarak oluşan hata kayıtları sorgulanabilir. Sorgulanan muhasebe hata kayıtlarının EXCEL formatında raporunu almak için Raporla () düğmesine tıklanır.
EXCEL raporunun alındığı Raporla düğmesi diğer menülerde de yer almaktadır.
Sorgulanan hata kaydının detayına ulaşmak için Muhasebe Kaydı Hata No sütunundaki bağlantıya tıklanır ve Muhasebe Kaydı Hata Görüntüle Ekranı görüntülenir.
Muhasebe Kaydı Hata Görüntüle Ekranı
Muhasebe Kaydı Hata Görüntüle Ekranı'nın üst kısmında muhasebe kaydının hata nedeni yer alır ve ilgili hata kaydının hangi işlemden geldiği İlişkili Kayıt alanında görüntülenir. Ekran'da yer alan hata nedeni incelenerek hatanın giderilmesine yönelik işlem gerçekleştirilmelidir. Görüntülenen hata kaydına yönelik işlem yapmak için Ekran'ın sağ üst alanındaki İşlemler düğmesi kullanılır.
İşlemler düğmesinden yapılan işlemin benzeri Muhasebe Kaydı Hata Sorgula Ekranı'nda da yapılabilmektedir.
Muhasebe kaydının hata nedeni incelendikten sonra Kapat düğmesine tıklanır. Hata giderildikten sonra, Muhasebe Kaydı Hata Sorgula Ekranı'nda yer alan hata kaydı seçilir, Yeniden Dene () düğmesine tıklanır ve Muhasebe Kaydı Hatayı Yeniden Dene Ekranı görüntülenir.
Muhasebe Kaydı Hatayı Yeniden Dene Ekranı
Muhasebe kaydına yönelik hata giderildikten sonra Yeniden Dene işlemi Muhasebe Kaydı Hata Görüntüle Ekranı'nda yer alan İşlemler düğmesinden de gerçekleşir.
Muhasebe Kaydı Hatayı Yeniden Dene Ekranı, hata detay ekranıyla benzer şekilde hata detayı
görüntülenir ve Yeniden Dene () düğmesine tıklanarak hatanın giderilip giderilmediğinin Sistem tarafından kontrol edilmesi sağlanır. Yeniden Dene düğmesine tıklandığında uyarı penceresi açılıyorsa hata henüz giderilmemiş demektir.
Muhasebe kayıtlarında oluşan bazı hatalar merkez kullanıcılar tarafından giderilmektedir (Örn. oturum bilgisinde seçilen defterde tanımlı olmayan bir hesap kodu kullanıldığında ilgili hesap koduna yönelik alınan hatalar).
Muhasebe Kaydı Hata Sorgula Ekranı'nda görüntülenen hata kayıtlarına yönelik düzeltme yapıldıktan sonra Yeniden Dene düğmesi ile hatanın giderilip giderilmediği kontrol edilir